ForumArabisch.nu | مـعـهــد الـعـربـيـة الآن

Deze ruimte is bedoeld voor vragen en antwoorden over huiswerk en behandelde stof van studenten net zoals docent.
Andere zaken kunt u in het gastenboek schrijven.
Het vorige gastenboek kunt u hier vinden.

  • Facebook
  • Twitter
  • Google Bookmarks
  • email
  • NuJIJ
  • RSS
  • PDF
  • Print
  • LinkedIn
  • Add to favorites
Avatar
Lost password?
Advanced Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
sp_Feed Topic RSSsp_TopicIcon
Dordrecht - Les 5
05/12/2010
12:04
Avatar
Badr010
Member
Members
Forum Posts: 41
Member Since:
21/09/2010
sp_UserOfflineSmall Offline

Hallo allemaal,

Hier volgt een samenvatting van de vijfde les in Dordrecht, d.d. 04-12-2010

- Het huiswerk werd gecontroleerd.

- blz 60: De tekst werd voorgelezen en vervolgens nagesproken.
Deze tekst moet je oefenen (lezen + spreken). De volgende les moet je het kunnen voorlezen.

De volgende onderdelen hebben we gelezen en besproken:
- 4.1 Het geslacht van zelfstandig naamwoorden.
- 4.3 Bepaaldheid en onbepaaldheid.
- 4.4 Zonneletters en maanletters.
- 4.5 Nominale zinnen (Het werkwoord 'zijn' wordt in de tegenwoordige tijd zelden gebruikt)
- 4.6 Vragende voornaamwoorden en vragende zinnen.
- 4.7 Persoonlijke voornaamwoorden.
- 4.8 Plaatsbepalingen.
- 4.9 Conversatie. (Dit moet je oefenen, de volgende les kunnen we dan met elkaar praten)
(4.2 behandelen we later)

Huiswerk:
- blz 60: De tekst moet je oefenen (lezen + spreken). De volgende les moet je het kunnen voorlezen.

- Een samenvatting van een aantal onderdelen maken:
In het Nederlands opschrijven wat je begrepen hebt met 2-3 Arabische voorbeelden per onderdeel.
Het gaat om de volgende onderdelen:
Blz 25 – 2.2.1 t/m 2.2.4
Blz 38 – 1 t/m 5 van de 'bijzonderheden'
Blz 50 – verbindingshamza
Blz 51 – 3.4
Blz 62 – 4.1 en 4.3
Blz 63 – 4.4
Blz 64 – 4.5
De Nederlandse tekst via de website opsturen. De Arabische voorbeelden kan je met de toetsenbord op de website tikken. Je kan het in de tekst verwerken of als bijlage (word document) versturen.

- Blz 67-68: Oefening 1
- Blz 73: Oefening 11
Het is de bedoeling dat je het vertaalt en dan de Nederlandse tekst via de website opstuurt.
In je eigen schrift noteer je rechts het Arabisch en links de vertaling.

- Blz 70: oefening 6
Voorbeeld 1:
Lees en vertaal het Arabisch: de krant is in de hand
Maak een Nederlandse vraag: wat is in de hand?
Gebruik de Arabische woorden: mada fi al yad
Schrijf het nu in het Arabisch

- Blz 70: oefening 7
De vraag vertalen, het antwoord erbij geven. Via de website opsturen in het Nederlands.
In het schrift het antwoord in het Arabisch opschrijven.
Het antwoord op de zin haal je uit het plaatje op blz 71 en uit de vorige teksten.
Voorbeeld 1: (is) de fles op de aarde?
Antwoord: Nee, de fles is op de tafel.

- Blz 71: oefening 8
Vertalen en opsturen.

- Blz 71: oefening 9 in het eigen schrift.
- Blz 74: oefening 12 in het boek noteren.
- Blz 68: oefening 3
- Blz 68: oefening 4
- Blz 69: oefening 5

- Dictee over de woorden die we tot nu toe gehad hebben.

Voor het opsturen van het huiswerk geldt het volgende:
Opsturen voor 17 december
Opsturen na 02 januari
Tijdens de vakantie niks opsturen.

De volgende les is op zaterdag 15 januari 2011.

  • Facebook
  • Twitter
  • Google Bookmarks
  • email
  • NuJIJ
  • RSS
  • PDF
  • Print
  • LinkedIn
  • Add to favorites
Forum Timezone: Europe/Amsterdam
Most Users Ever Online: 229
Currently Online:
Guest(s) 36
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Leonie Wulftange: 82
Ischa87: 70
David: 69
Loes Akay: 66
donnapiet: 61
Ramon Van Romeen: 45
Member Stats:
Guest Posters: 10
Members: 220
Moderators: 0
Admins: 2
Forum Stats:
Groups: 2
Forums: 8
Topics: 1620
Posts: 1890
Newest Members:
Eric Beckers, Dries Bouchayou, Hagar Boers, Esmeralda Doppenberg, Afke Schaart, Pelin Olgun
Administrators: Khaled: 35, marcel: 4
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Bookmarks
  • email
  • NuJIJ
  • RSS
  • PDF
  • Print
  • LinkedIn
  • Add to favorites

Comments off

Comments are closed.