ForumArabisch.nu | مـعـهــد الـعـربـيـة الآن
Deze ruimte is bedoeld voor vragen en antwoorden over huiswerk en behandelde stof van studenten net zoals docent.
Andere zaken kunt u in het gastenboek schrijven.
Het vorige gastenboek kunt u hier vinden.
Hallo mede cursisten.
Ik dacht een topic over huiswerk te hebben gepost maar ik kan 'm nergens vinden. Dus doe ik het nog maar een keer.
Behandeld in de vorige les:
-Het hulpteken 'kasra''. Dit hulpteken is een verbindingsteken. Wanneer dit teken op de alif staat, wordt deze niet uitgesproken. (Zie blz. 50 voor de voorbeelden).
-De letter alif vervolgd door een lam = de vertaling voor 'de', en 'het'. De waw staat voor 'en'.
-Pag. 48/49. De 'verbindingshamza'. Deze wordt in het 2e leerjaar behandeld.
-Tevens de stof op blz. 124, 7,6 doorgenomen. Deze gaat over het verbindingsteken.
-Mr. Khalend heeft opgegeven op op de site 'ontstaat.nl', de betekenis te zoeken van 'fasla manquta. (Ik kon het niet vinden).
Opgegeven huiswerk:
Maken blz. 51 en 52. Oef 1. Verbind de losse letters aan elkaar.
De woorden van pag. 45 t/m 50 die wie in de klas geoefend hebben overschrijven in je schrift.
Op de website:
Op de homepagina staat een menu aan de linker kant. Klik vervolgens op info, dan op beginners en dan op les 3. Je krijgt dan een aantal pagina's te zien met oefeningen. Je maakt dan woorden met de opgegeven letters. Deze pagina's kun je ook uitprinten. Je schrijft de wooden in je schrift. Het verbinden hebben we in de les geoefend met de naam "Obama'. Het is ook de bedoeling dat je de woorden vertaalt naar het Nederlands.
De laatste opdracht is dat je tien Nederlandse namn opschrijft in het Arabisch schrift. Je medecursisten gaan dit oplezen in de klas. Zij moeten dan raden om welke naam het gaat.\
Dat was het. Succes!
Groet,
Fatiha
1 Guest(s)
Permalink Comments off