ForumArabisch.nu | مـعـهــد الـعـربـيـة الآن
Deze ruimte is bedoeld voor vragen en antwoorden over huiswerk en behandelde stof van studenten net zoals docent.
Andere zaken kunt u in het gastenboek schrijven.
Het vorige gastenboek kunt u hier vinden.
22:19
18/09/2011
Hoi allemaal,
Het huiswerk voor de les van 23 november 2011 is:
- P52/53 en 83: je maakt twee kolommen, enkelvoud en meervoud, en schrijft van elk woord zowel het enkelvoud als het meervoud in de desbetreffende kolom;
- P57 tm 59: woorden lezen oefenen
- De 28 zinnige zinnen: we hebben de zinnen in de les behandeld. Corrigeer de zinnen aan de hand daarvan. Maak daarbij nog eens 7 nieuwe zinnige zinnen en stuur in ieder geval de Nederlandse versie van de zinnen aan de docent (uiterlijk vrijdag 18 november 2011). Neem de zinnen met de Arabische vertaling mee naar les.
- P79: woorden leren. We haperden gisteren allemaal nogal op die woorden, dus voor de volgende keer: even goed stampen
Voor de les hadden we 't nog over hoe lastig het is om te proberen iets van bijvoorbeeld BBC Arabic te lezen zonder hulptekens. Daar was Google Tashkeel (onderdeel van Google Labs) erg handig bij. Ik zou de link op het whiteboard zetten, maar jammer genoeg heeft Google deze lab verwijderd per 30 september 2011 . Heb nog geen andere tool gevonden die diacritische tekens in het Arabische kan toevoegen.
Mocht je een andere tool kennen: ik houd me aanbevolen.
Groetjes en tot over twee weken,
Petra
1 Guest(s)
Permalink Comments off