ForumArabisch.nu | مـعـهــد الـعـربـيـة الآن
Deze ruimte is bedoeld voor vragen en antwoorden over huiswerk en behandelde stof van studenten net zoals docent.
Andere zaken kunt u in het gastenboek schrijven.
Het vorige gastenboek kunt u hier vinden.
11:40
18/09/2011
Dag allemaal,
In de les van 23 november 2011 zijn we bezig geweest met les 4: we hebben behandeld de tekst onder 4.4, 4.5, 4.6, 4.8 en 4.9. De tekst onder 4.1 en 4.3 was eerder al behandeld.
'The party is over' hoorden we tijdens de les , dus het huiswerk voor de volgende keer is:
- P58/59: woorden lezen oefenen (de volgende les gaan we een tandje sneller)
- P61: de woorden lezen en liefst ook proberen te onthouden (de volgende les gaan we de tekst lezen waar hoofdstuk 4 mee begint)
- De oefeningen bij hoofdstuk 4 maak je allemaal (behalve oef 2 en oef 10). Je vertaalt de zinnen naar het Nederlands en stuurt deze via de website in naar de docent. Je maakt de oefeningen het beste in deze volgorde:
* Oef. 1
* Oef. 3
* Oef. 4
* Oef. 5
* Oef. 8
* Oef. 6
* Oef. 7
* Oef. 11
* Oef. 9
- En last but not least: 7 zinnige zinnen (je stuurt in ieder geval de Nederlandse vertaling naar de docent).
Veel succes en tot de volgende keer,
Petra
16:02
18/09/2011
Hoi Semir,
'k Ben inmiddels ook bezig met oefening 3 en 4 en ik heb 't als volgt begrepen.
Oef. 3: Wie is daar? De leraar is daar.
Dat was in ieder geval het voorbeeld dat ik in de les had opgeschreven. In het boek staat dat je een woord uit de eerste rij moet combineren met een woord uit de andere rijen, maar ik zie ook niet hoe ze dat bedoelen, eerlijk gezegd.
Oef. 4: Wat is hier? Hier is het boek.
Ik heb inderdaad alle oefeningen vertaald (tot nog toe; ben nog niet helemaal klaar).
Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
Groetjes en tot woensdag,
Petra
1 Guest(s)
Permalink Comments off