ForumArabisch.nu | مـعـهــد الـعـربـيـة الآن

Deze ruimte is bedoeld voor vragen en antwoorden over huiswerk en behandelde stof van studenten net zoals docent.
Andere zaken kunt u in het gastenboek schrijven.
Het vorige gastenboek kunt u hier vinden.

  • Facebook
  • Twitter
  • Google Bookmarks
  • email
  • NuJIJ
  • RSS
  • PDF
  • Print
  • LinkedIn
  • Add to favorites
Avatar
Lost password?
Advanced Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
sp_Feed Topic RSSsp_TopicIcon
Amersfoort, 2e jaar, les van 11 februari 2016
13/02/2016
00:03
Avatar
Siem Belleman
Member
Members
Forum Posts: 39
Member Since:
01/11/2014
sp_UserOfflineSmall Offline

Amersfoort, tweede jaar, les van 11 februari 2016 (18e les van dit cursusjaar)

السلام عليكم

Naar aanleiding van vragen:
- pag 158 regel 11; hier vraagt iemand hoeveel het kost per kilo: بكم الكيلو؟
Het woord بكم betekent hier “hoeveel” en is eigenlijk te omschrijven als “(met) hoeveel (zal ik betalen) per kilo”
- pagina 168 onderaan, kolom links: وحدهُ = alleen (wahedahoe). Er is dus een persoonssuffix achter wahed geplaatst, 3e persoon enkelvoud. Als je wilt zeggen: “de kinderen zijn alleen”, dan doe je hetzelfde, maar dan met de 3e persoon meervoud: الطول وحدهُم
- pag 169. Onder de woordenlijst worden de perioden van een etmaal genoemd; dit zijn ook de 5 momenten voor gebed. De betekenis van deze tijdstippen van de dag zijn de volgende:
الفجر de dageraad: dus als de zon opkomt
الظُهر de middag: als je recht op je schaduw staat (dus de zon boven je staat)
العصر de namiddag: als je schaduw tweemaal je lichaamslengte is
المخرب de zonsondergang: als de duisternis invalt
ابعثاء de late avond: als het helemaal donker is.

Vandaag hebben we de laatste oefeningen van les 9 even doorgenomen en zijn daarna verder gegaan met de woordenlijst en de theorie van hoofdstuk 10. We zijn gekomen tot en met paragraaf 10.3

Huiswerk voor 18 februari is als volgt:

• oefening 1 op pag 178. Daarbij moet je de werkwoordsvorm in het meervoud zetten maar we voegen eraan toe dat we de tijd veranderen. Dus: staat de zin in de onvoltooide tijd, dan maken we er de voltooide tijd van; staat hij in de voltooide tijd, dan zetten wij hem om naar de onvoltooide tijd.
• Oefening 2, ook op pag 178: zelfstandige naamwoorden in het meervoud zetten
• Oefening 4 op pag 179. Daarbij zet je de zinnen in het tweevoud. Ook hier gaan we de tijd omzetten: zinnen in onvoltooide tijd zetten we in de voltooide tijd en andersom. Let bij deze oefening op en kijk daarbij goed naar pagina 82 van het boek!!
• Oefening 5 op pagina 179. Daarbij maken we telkens een goede AR zin met de woorden die er staan.

Tot volgende week,

مع السلامة
Siem

  • Facebook
  • Twitter
  • Google Bookmarks
  • email
  • NuJIJ
  • RSS
  • PDF
  • Print
  • LinkedIn
  • Add to favorites
Forum Timezone: Europe/Amsterdam
Most Users Ever Online: 229
Currently Online:
Guest(s) 24
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Leonie Wulftange: 82
Ischa87: 70
David: 69
Loes Akay: 66
donnapiet: 61
Ramon Van Romeen: 45
Member Stats:
Guest Posters: 10
Members: 220
Moderators: 0
Admins: 2
Forum Stats:
Groups: 2
Forums: 8
Topics: 1620
Posts: 1890
Newest Members:
Eric Beckers, Dries Bouchayou, Hagar Boers, Esmeralda Doppenberg, Afke Schaart, Pelin Olgun
Administrators: Khaled: 35, marcel: 4
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Bookmarks
  • email
  • NuJIJ
  • RSS
  • PDF
  • Print
  • LinkedIn
  • Add to favorites

Comments off

Comments are closed.