ForumArabisch.nu | مـعـهــد الـعـربـيـة الآن

Deze ruimte is bedoeld voor vragen en antwoorden over huiswerk en behandelde stof van studenten net zoals docent.
Andere zaken kunt u in het gastenboek schrijven.
Het vorige gastenboek kunt u hier vinden.

  • Facebook
  • Twitter
  • Google Bookmarks
  • email
  • NuJIJ
  • RSS
  • PDF
  • Print
  • LinkedIn
  • Add to favorites
Avatar
Lost password?
Advanced Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
sp_Feed Topic RSSsp_TopicIcon
Huiswerk Den Haag (les van 16 september)
16/09/2014
21:48
Avatar
Ischa87
Member
Members
Forum Posts: 70
Member Since:
05/10/2011
sp_UserOfflineSmall Offline

Behandeld tijdens de les:
We hebben de theorie van les 3 van boek 2 behandeld tot en met 3.5 (de vier seizoenen). 

3.1: je maakt een hoeveelvraag door een van de twee modellen te volgen: 
 ـاً (e.v.) كـــم 
ِ (m.v.) كــم مــِـن الـ

3.2: rangtelwoorden 
Bij het getal 1 volgt het getal het geslacht:
Één jongen: ولـــد واحـــد 
Één meisje: بـــنـــت واحـــدة
Bij het getal 2 gebruik je de dualis:
Twee jongens: ولـــدان
Twee meisjes: بـــنـــتـــان
Bij de getallen 3 t/m 10 is er polarisatie: als het zelfstandig naamwoord mannelijk is, is het getal in vrouwelijke vorm. Andersom geldt dat ook: als het zelfstandig naamwoord vrouwelijk is, is het getal in mannelijke vorm:
Vijf jongens: خـــمـــســـة أولاد 
Vijf meisjes: خـــمـــس بـــنـــات 

Tijdens de les hebben we het volgende afgesproken:
- iedere week dictee over alle woorden van een les, beginnend bij les 4 van boek deel 1;
- iedere week de tekst lezen van diezelfde les;
- iedere week vertelt iemand een verhaaltje in het arabisch (zie rooster);
- iedere week moet een duo ter plekke een gesprek voeren in het Arabisch over het onderwerp van de les die geleerd is voor het dictee (zie roostertje onderaan deze post);
- iedere week krijgen we een soort 'luisteroefening': iemand stelt een vraag aan Khaled en hij vertelt in het Arabisch;
- daarnaast spreken we aan het einde van de les af welke oefeningen iedereen voor de volgende les gemaakt moet hebben. 

Huiswerk voor volgende week ( 22-9 ):
- lezen tekst en dictee over les 4 van boek 1 (p. 60 e.v.) (NB: je moet alle woorden kennen, niet alleen die uit het grijze vak aan het begin van de les!);
- Aria vertelt een verhaaltje;
- Annie en Aïscha voeren een gesprek m.b.v. de woorden van les 4 van boek 1;
- maken: oefening 1 t/m 6 van les 3 uit boek 2.

Het roostertje:
Datum / verhaal / duo

22 - 09 / Aria / Aïscha en Annie 
29 - 09 / Aïscha / Judith en Khaled

06 - 10 / Judith / Dianne en Aria 
13 - 10 / Dianne / Donna en Priscilla 
27 - 10 / Annie / Aïscha en Khaled 

03 - 11 / Donna / Judith en Aria 
10 - 11 / Priscilla / Annie en Donna 
17 - 11 / Aria / Priscilla en Dianne 
24 - 11 / Aïscha / Judith en Aria 

01 - 12 / Judith / Aïscha en Donna 
08 - 12 / Dianne / Annie en Priscilla 
15 - 12 / Annie / Dianne en Khaled 

05 - 01 / Donna / Aïscha en Aria 
12 - 01 / Priscilla / Donna en Judith 
19 - 01 / Aria / Priscilla en Khaled 
26 - 01 / Aïscha / Annie en Dianne 

02 - 02 / Judith / Aria en Priscilla 
09 - 02 / Dianne / Aïscha en Judith 
16 - 02 / Annie / Donna en Dianne
 
02 - 03 / Donna / Annie en Khaled  
09 - 03 / Priscilla / (geen duo ingedeeld) 
16 - 03 / (nog niet ingedeeld) 
23 - 03 / (nog niet ingedeeld) 

  • Facebook
  • Twitter
  • Google Bookmarks
  • email
  • NuJIJ
  • RSS
  • PDF
  • Print
  • LinkedIn
  • Add to favorites
Forum Timezone: Europe/Amsterdam
Most Users Ever Online: 229
Currently Online:
Guest(s) 8
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Leonie Wulftange: 82
Ischa87: 70
David: 69
Loes Akay: 66
donnapiet: 61
Ramon Van Romeen: 45
Member Stats:
Guest Posters: 10
Members: 220
Moderators: 0
Admins: 2
Forum Stats:
Groups: 2
Forums: 8
Topics: 1620
Posts: 1890
Newest Members:
Eric Beckers, Dries Bouchayou, Hagar Boers, Esmeralda Doppenberg, Afke Schaart, Pelin Olgun
Administrators: Khaled: 35, marcel: 4
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Bookmarks
  • email
  • NuJIJ
  • RSS
  • PDF
  • Print
  • LinkedIn
  • Add to favorites

Comments off

Comments are closed.