ForumArabisch.nu | مـعـهــد الـعـربـيـة الآن

Deze ruimte is bedoeld voor vragen en antwoorden over huiswerk en behandelde stof van studenten net zoals docent.
Andere zaken kunt u in het gastenboek schrijven.
Het vorige gastenboek kunt u hier vinden.

  • Facebook
  • Twitter
  • Google Bookmarks
  • email
  • NuJIJ
  • RSS
  • PDF
  • Print
  • LinkedIn
  • Add to favorites
Avatar
Lost password?
Advanced Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
sp_Feed Topic RSSsp_TopicIcon
De Ooienvaars D3 L13
16/12/2019
12:10
Avatar
Guest
Guest
Guests

Vragen begin van de les.
* Blz 101: ة mist kasra bij het laatste woord van de voorbeeld zin.
* Blz 158: بعشرِ = met 10

Als het onderwerp niet bekend is, dan krijgt het werkwoord de vervoeging e.v. mannelijk of vrouwelijk.
De jongens speelden op de speelplaats.
لَعِبَ الأولاد فِي الملعب.

Is het onderwerp bekend, door de vorige zin, dan wordt het w.w. niet alleen in geslacht maar ook in getal vervoegd. In dit geval dus m.v. وَأكلوا في بيوتهم.

Henk leest 10.4 blz 171 en 172.
De heer Khaled leest de nieuwe woorden H10.

Volgende les:
* Theorie H10
* 7 zinnen over je familie laten lezen door de heer Khaled.

  • Facebook
  • Twitter
  • Google Bookmarks
  • email
  • NuJIJ
  • RSS
  • PDF
  • Print
  • LinkedIn
  • Add to favorites
Forum Timezone: Europe/Amsterdam
Most Users Ever Online: 210
Currently Online:
Guest(s) 1
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Leonie Wulftange: 82
Ischa87: 70
David: 69
Loes Akay: 66
donnapiet: 61
Ramon Van Romeen: 45
Member Stats:
Guest Posters: 10
Members: 219
Moderators: 0
Admins: 2
Forum Stats:
Groups: 2
Forums: 8
Topics: 1613
Posts: 1882
Newest Members:
Dries Bouchayou, Hagar Boers, Esmeralda Doppenberg, Afke Schaart, Pelin Olgun, Sharon Nieman
Administrators: Khaled: 35, marcel: 4
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Bookmarks
  • email
  • NuJIJ
  • RSS
  • PDF
  • Print
  • LinkedIn
  • Add to favorites

Comments off

Comments are closed.